Online wandeltraining

Alle trainingen

en cursussen

Samen buiten wandelen met je wandelmaatje of in een groep is heerlijk en motiverend.
Het kan ook aantrekkelijk zijn om voor jezelf goed te oefenen en verder te komen. Daarvoor zijn onze online trainingen met oefenschema’s, achtergrondinformatie en belangrijke tips en adviezen.

Kijk hieronder wat je leuk vindt.

Wandeltraining

4 weken wandelplan

Kort trainingsplan om mensen die weinig beweging krijgen kennis te laten maken met wandelen op onze manier.
We leggen uit hoe je kunt beginnen met wandelen en wat je nodig hebt.

  • Beginsituatie, ongeoefende beginner.
  • Lengte van de training, 4 weken.
  • Verwachte resultaat, je ziet de voordelen van meer bewegen.
populair

12 weken wandelplan beginners

Trainingsplan voor een wandeling van een tot anderhalf uur, wandelingen ter ontspanning en om te genieten van de natuur.
We leggen uit hoe je kunt beginnen met wandelen en wat je nodig hebt.

  • Beginsituatie, beginner.
  • Lengte van de training, 12 weken.
  • Verwachte resultaat, je kunt met plezier gaan wandelen.

12 weken wandelplan 10-15 km

Trainingsplan om mensen die meer willen bewegen kennis te laten maken met wandelen op onze manier. We leggen uit hoe je verder kunt komen met wandelen en wat je nodig daarvoor hebt.

  • Beginsituatie, sportieve beginner.
  • Lengte van de training, 12  weken.
  • Verwachte resultaat, je kunt wandelingen van 15 km maken
Doelbewust

12 weken rugzakwandelplan

Trainingsplan voor pelrims, hikers en zwervers. We leggen uit hoe je met de rugzak een meerdaagse wandeling kunt maken en wat je daarvoor nodig hebt en wat je beter thuis kunt laten.

  • Beginsituatie, sportieve beginner.
  • Lengte van de training, 12 weken.
  • Verwachte resultaat, je kunt dagwandelingen van 15-20 km maken.
altijd actief

52 weken Actief met Frans Bergmans

Plan om het hele jaar te trainen en oefenen voor je wandelingen, maar je kunt ook meedoen om gewoon lekker te bewegen en daardoor gezond te blijven.  Plan voor wandelaars en voor mensen die meer willen bewegen. Plan om actief in het leven te staan, een gezonde leefstijl aan te houden, voldoende te bewegen, met belangstelling kennismaken met nieuwe dingen. Een plan ook om actiever van het leven te genieten.

Je kunt je zo goed voorbereiden op meerdaagse wandelingen of andere prestatietochten.
Maar je kunt het plan ook gebruiken om actief te leven, dit plan helpt je voldoende te bewegen en inspireert tot sportieve prestaties en een goede leefstijl.

Leidraad bij dit plan is het Actief-magazine met veel informatie over wandelen, bewegen, ontdekken, positief en actief bezig zijn.

  • Beginsituatie, je wilt vooruit en gezond blijven of worden.
  • Lengte van de training, 52 weken, ieder jaar opnieuw.
  • Verwachte resultaat, je voelt je fris en fit, je kunt leuke dagwandelingen maken of aan prestatietochten meedoen
  • Introductie september 2020, start programma 6 oktober 2020

Wandelprojecten zijn combinaties van online trainingsprogramma’s met een aantal gezamenlijke wandelingen.
Met trainer en wandelmaatjes buiten op pad en voelen wat wandelen kan zijn.
In een aantal weken je wandelconditie flink verhogen en ervaring opdoen met prestatietochten of zwerven met de rugzak.
Je leert wat je nodig hebt, wat je kunt eten en drinken en bouwt aan je zelfvertrouwen in een kleine hechte en gezellige groep.

 

De Omloop

Lente Challenge 2020

Een wandelproject om de winter te verdrijven en zonnige maanden in te leiden. We gaan gezamenlijk trainen, krijgen de juiste voorbereiding voor de Rode Kruis Bloesemtocht.
voorjaar

De Omloop Challenge 2020

De Omloop is een project waarbij we een meerdaagse wandeling ontwerpen, beschrijven en als e-book gaan uitgeven.
Je kunt meedoen als wandelaar, pelgrim en zwerver.
mei maand

Lees onze nieuwsbrief en blogberichten